Mega, hizmete sunduğu jeneratörleri için 2 yıl garanti imkanı sunmaktadır. 2 yıllık bu garanti süresince yetkili servisler tarafından jeneratörlerin gerekli bakımları yapılır. periyodik olarak gerçekleştirilen bu bakımlar ürünün çalışma performansını artırırken olası sorunların kısa sürede tespit edilip büyük problemlere neden olmadan çözülmesini sağlar.
Garanti yıllık olarak belirlenebileceği gibi ürünün çalışma saatine göre de belirlenebilir. Süresi ürüne göre belirlenebilse de garanti kapsamında işçilik, montaj ya da malzemeden kaynaklı kusurlar varsa garanti kapsamında her biri giderilir.
Ürünle birlikte teslim edilen sevk irsaliyesi, fatura ve garanti belgesi gibi ürünün bakımı sırasında talep edilecek belgelerin en az garanti süresince muhafaza edilmesi gerekir. Garanti kapsamında talepte bulunulacak her servis hizmetinde ve desteklerinde garanti belgesinde yer alan ürün seri numarası gibi bazı bilgilere ihtiyaç duyulacağı içi belgeleri muhafaza etmek oldukça önemlidir.
Garanti kapsamında talepte bulunulacak olan tüm destekler için ürünün temin edildiği şube veya müşteri hizmetleriyle irtibata geçilerek istek oluşturulabilir.
Ürün satın alma işleminin ardından montaj ve ilk çalıştırma firmanın bünyesinde hizmet veren yetkili kişilerce yapılır. Montajı ya da ilk çalıştırmanın yetili olmayan kişilerce yapılmasından dolayı hatalı çalışma sorunu ile karşılaşılabilir. Performans düşüklüğü gibi pek çok probleme neden olan bu çalışma sorunu nedeniyle yetkili kişilerce kurumunu yapılmadığı için ürün garanti dışında kalır. Mega, yetkili servis hizmetiyle montaj ve ilk çalıştırma hizmeti verir. İlk çalıştırma ile birlikte garanti başlamış olur. Çalıştırma işleminden sonra kurulum yetkilileri ürünün montajının yapıldığı yerin ve çalışma koşullarının uygunluğunu tespit ederek kayda alır. Yapılan ilk işlemler kapsamında yetkililer ürünün fonksiyon testlerini de yapar.
Garanti Şartları
- Garanti süresi, Mega bünyesinde sunulan ürünlerin teslim gününden itibaren başlar. Üretimi sağlanmayıp satışa sunulan ürünlerde ithalatçı ve üretici firmanın belirlediği garanti süresinde garanti şartları uygulanır.
- Garanti süresi boyunca sunulacak garanti hizmetlerinden yararlanmak için bayi kaşesi, kullanım kılavuzu, garanti belgesi gibi onaylı belgelerin ve fatura ibrazının gerçekleştirilmesi istenir.
- Kurumu üstlenilen ürünlerin tüm parçalarının garanti kapsamında bakım ve onarımı yapılır.
- Garanti süresinde arızalanan ürünün tamir süresi garanti süresine eklenerek kullanıcı mağduriyetlerinin önüne geçilir. Ürün 5- 20 gün içerisinde tamir edilip kullanıcıya teslim edilir. Tamir süresi ürünün arızasının serviste, satış yerinde, bayide, ithalatçıda, temsilcide veya üreticide bildirim yapılmasıyla başlar.
- Ürünün garanti süresi kapsamında işçilik, montaj hataları ya da malzeme kusurlarından kaynaklanan arızalardan dolayı kullanıcıdan işçilik masrafı, değişim yapılan parça bedeli gibi hiçbir ücret talep edilmeksizin ürünün tamiri gerçekleştirilir. Tamir edilemeyen bir kusur meydana geldiyse ürünün yenisi kullanıcıya hiçbir bedel alınmadan teslim edilip kurulumu gerçekleştirilir.
- Tüketiciye onarım hakkını kullandığı halde bazı hallerin oluşması durumunda; ürünü ücretsiz değiştirilmesi, ücret iadesi ve ayıp oranında ücret indirimi talep edebilme imkanı tanıyan haller şunlardır:
- Ürünün tesliminden itibaren 1 yılda 4 kez, farklı arızalar nedeniyle de 1 yıl içerisinde 6 defadan çok arıza ile karşılaşılması,
- Yaşanan sürekli arızalanmanın üründen yararlanmayı engellemesi,
- Tamir için tüketiciye ibraz edilen sürenin aşılması,
- Satın almanın ardından 30 gün içerisinde üründe arıza oluşması,
- Ürünün servis istasyonu, satıcısı, acentesi, bayisi, imalatçısı veya üreticisinin ürünün arızasının mümkün olmadığının belirlenip düzenlenen rapor ile tüketiciye bildirilmesidir.
- Ürününün kullanma kılavuzunda bulunan hususlara aykırı bir kullanım nedeniyle ortaya çıkan arızalar garanti kapsamı dışında kalır.
- Garanti belgesiyle ilgili ortaya çıkabilecek herhangi bir sorunda tüketici, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne başvuruda bulunarak ürün ile ilgili işlem yapılması talep edilebilir.